Shopping cart
0 kr

Om något är oklart gällande våra villkor når du oss enklast på info@matchklader.se.
Vårt juridiska namn är: Scandinavia Athletics & Projects, organisationsnummer: 840512-0471. Adress: Östermalmsgatan 2C, 72214 Västerås, Sverige

1. Köp 

Vid beställning träffas avtal om köp först när matchklader.se bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av Matchklader.se. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. Matchklader.se har ägande och återtaganderätt på samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos matchklader.se måste man vara 18 år och Matchklader.se måste kunna fastställa kundens adress.

2. Priser

I priserna ingår moms enligt svensk lag. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som Matchklader.se inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade t. ex. valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras meddelas kunden snarast möjligt och kunden har rätt att utan kostnad häva köpet.

3. Frakt 

Fraktkostnader för beställning över 1000 sek står Matchklader.se för. Annars är frakt för kund 99 kr per beställning.

4. Betalningsalternativ/betalningsvillkor

4.1 Faktura (endast inom Sverige)
Avgiften för att betala mot faktura är 0 kronor. Vi använder Hips för att faktura och du hittar deras villkor här: https://www.hips.se.
Betalningsvillkor: Vid fakturabetalning gäller 14 dagar från det att varan skickats.

4.2 Kortbetalning
Vi använder DIBS och Hips för säkra kortbetalningar. Läs mer om DIBS här: http://www.dibs.se/
Läs mer om Klarna här: https://www.hips.se

4.3 Direktbetalning via internetbank. 
Betalning via banken sker genom Klarna. Läs mer om Klarna här: https://www.hips.se

4.4 Paypal
Du har möjlighet att betala via Paypal. För mera information besök www.paypal.se.

4.5 Swish
Välj Swish som betalningssätt och du får information i din orderbekräftelse om nummer du swishar betalningen till. När din betalning har registrerats hos matchkläder.se så skickas din beställning.

5. Leveranser

Beställningar behandlas inom 12 timmar och levereras normalt inom 2-7 arbetsdagar inom Sverige. Kläder med anpassat tryck kan ta upp till 4 veckor.

Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av transportör till Kundens adress.

6. Leveransförseningar 

Leveranstider är en väldigt viktig del av vår affärside på Matchklader.se, dock kan det ibland uppstå leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen.

Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.

7. Transport 

Matchklader.se ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

8. Skadade varor 

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt.  Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till info@matchklader.se

9. Ångerrätt och öppet köp

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten.

Som kund hos oss erbjuder Matchklader.se även bytesrätt inom 30 dagar från det att du beställt varan. Detta gäller endast oanvända produkter.

Tänk på att ångerrätten inte gäller för varor med anpassat tryck.

10. Reklamationer 

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss först via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss helst via e-post info@www.matchklader.hemsida.eu innan du skickar något. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.

Vid en eventuell tvist följer vi alltid allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.

11. Återbetalningar 

Återbetalning sker via Hips, PayPal eller DIBS. Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.

12. Reservationer 

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.

13. Ej uthämtat paket

Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta. Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift på 250 kr.

14. Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. 

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm. 
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/

Som konsument kan du även vända dig till EU för att få hjälp med konfliktlösning när du handlat på nätet.
Länk: ec.europa.eu/odr

Då kommer du till:
“European Commission official websiteThe Online Dispute Resolution website is an official website managed by the European Commission dedicated to helping consumers and traders resolve their disputes out-of-court.”